Burgers kunnen dossiers digitaal opvolgen

Door Ingeborg De Meulemeester op 23 februari 2015, over deze onderwerpen: Lokaal, Lokaal beleid, Lokaal nieuws

Beveren pakt uit met een extranet. Op een persoonlijke pagina kunnen burgers de status van hun persoonlijke dossiers - zoals de aanvraag van premies, klachten of meldingen - opvolgen.

"Ook de interne werking werd verbeterd", zegt Jens De Wael (N-VA), voorzitter van degemeenteraad. "De dossiers, nodig voor het voorbereiden van de gemeenteraad, waren tot voor kort alleen op papier beschikbaar in het gemeentehuis. Via een eenvoudig te gebruiken extranet zijn de dossiers nu ook digitaal in te kijken. Via een beveiligde toegang hebben deraadsleden toegang tot de nodige stukken. De raadsleden kunnen zich zo efficiënter voorbereiden. Ook de collegeverslagen, het huishoudelijke reglement en andere documenten zijn digitaal raadpleegbaar." 

Eerder deze legislatuur werd er al Wifi geïnstalleerd in de raadzaal en er staan nóg ICT-projecten op stapel. "We willen het ook mogelijk maken om digitaal een bouwaanvraag in te dienen", zegt schepen Ingeborg De Meulemeester. "Verder werken we aan een nieuwe site voor CC Ter Vesten." (PKM)

Het Laatste Nieuws/Waasland,

Ma. 23 Feb. 2015, Pagina 14

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is